Situaţie îngrijorătoare la nivelul judeţului Prahova: aproximativ 400 de cazuri de abandon şcolar au fost înregistrate în unităţile de învăţământ prahovene după numai primul semestrul al anului şcolar în curs. Mulţi dintre aceşti copii au abandonat şcoala înainte să înveţe bine să scrie sau să citească.

În doar trei luni de şcoală, la nivelul de învăţământ primar au fost înregistrate 119 cazuri de abandon şcolar. „Practic, aceşti copii au fost declaraţi în abandon pentru că ei au fost înscrişi anul trecut în sistemul de învăţământ obligatoriu, au venit în clasa I, dar în clasa a II-a nu au mai dat pe la şcoală”, ne-a explicat Aurel Graur, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Prahova.

La gimnaziu, au fost înregistrate 212 de cazuri de abandon şcolar, iar la liceele prahovene, 61 de elevi au abandonat şcoala în clasele a IX-a şi a X-a. În schimb, niciun abandon şcolar nu a fost înregistrat în clasele a XI-a şi XII-a, ceea ce înseamnă că cei care au ajuns la acest nivel de învăţământ încearcă, cel puţin, să finalizeze liceul, fie că promovează bacalaureatul sau nu.

Fenomenul nu poate fi stopat uşor, atrag atenţia reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Prahova. Deşi legislaţia în vigoare prevede sancţiuni pentru părinţii care nu-şi trimit copiii la şcoală măcar în clasele primare, reglementările nu au devenit niciodată realitate.

Nu există, pentru aceste prevederi legale, norme metologice care să precizeze cine aplică aceste amenzi şi cuantumul lor. Pe de altă parte, cine nu-şi permite să-şi trimită copiii la şcoală nu are nici bani să plătească eventualele sancţiuni. Mai mult, o parte dintre părinţii copiilor care abandonează şcoala nu au nici măcar acte pentru a se înscrie la obţinerea alocaţiei de susţinere a familiilor defavorizate şi, practic, nu îi interesează acest aspect.Astfel de cazuri avem atât în mediul urban, cât şi în mediul rural din Prahova”, ne-a mai declarat insp. Aurel Graur.

Text apărut pe 05 martie 2013 în publicația online Actualitatea Prahoveană